Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Brindfors vd: "Vi fortsätter med BMW"

Publicerad: 3 Oktober 2013, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Lowe vinner Seat. Men Sverige omfattas inte av avtalet då Lowe Brindfors redan samarbetar med BMW och Mini.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Spanska biltillverkaren Seat har valt Lowe som internationell reklambyrå. Affären beräknas vara värd 15 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 96 miljoner kronor, och är den största sedan Michael Wall tog över som global vd för Lowe, skriver Adweek.

Svenska reklambyrån Lowe Brindfors som ingår i det internationella byrånätverket kommer dock inte att omfattas av avtalet.

– Det beror på att vi just börjat samarbeta med BMW och Mini, vilket vi kommer att fortsätta med, säger Lowe Brindfors vd Annette Gårdö till Dagens Media.

Seat Sveriges marknadschef Sanna Strömbäck fick meddelandet om det globala reklamsamarbetet i måndags.

– Jag vet inte hur det kommer att påverka oss, säger hon till Dagens Media.

Seat Sverige samarbetar sedan sex år tillbaka med reklambyrån Volley.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.