Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Brindfors blir svenskt igen – köps loss av Johan Öhlin och Jonas Dahlquist

Publicerad: 16 Mars 2017, 08:12
Uppdaterad: 16 Mars 2017, 09:58

Starcoms tidigare vd: "Media, pr och reklam möts under ett av Sveriges starkaste varumärken – det känns otroligt spännande"


Ämnen i artikeln:

BrindforsJonas Dahlquist

Som Dagens Media berättade om i går lämnar Jonas Dahlquist rollen som vd för Starcom. Nu står det klart att han gör det för att gå in som delägare i Brindfors, tillsammans med Johan Öhlin.

Jonas Dahlquist blir vd på nya Brindfors och Johan Öhlin går in som byråchef. I dag är han kundansvarig och tf vd på MullenLowe Brindfors.

Båda de nya ägarna har ett förflutet inom reklambranschen, på byråer som TBWA, Le Bureau och Saatchi & Saatchi.

– Efter att ha jobbat parallellt under många år och pratat om att vi borde förena våra erfarenheter, har vi nu äntligen fått chansen att skapa en byrå där media, pr och reklam möts under ett av Sveriges starkaste varumärken – det känns otroligt spännande, säger Jonas Dahlquist, i ett pressmeddelande.

Johan Öhlin:

– Vi vill skapa så relevant kommunikation som möjligt både för kunder och konsumenter. Genom Jonas gedigna erfarenhet från mediebyråvärlden vet vi hur människor tar till sig budskap på alla de medieplattformar som finns idag. Den här kunskapen är något som vi upplever att kunder hos traditionella reklambyråer inte får idag. Vi har redan börjat implementera våra idéer och är väldigt ivriga att komma igång med full kraft, säger Johan Öhlin.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BrindforsJonas Dahlquist

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.