Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Bravo väljer Ingo

Publicerad: 16 Mars 2018, 09:36
Uppdaterad: 16 Mars 2018, 11:56

Bravo väljer Ingo som huvudbyrå. Foto: Ingo

I Ingos nya uppdrag ingår att bygga och utveckla juicevarumärket strategiskt och kreativt.


Ämnen i artikeln:

IngoSkånemejerier

Juicevarumärket Bravo väljer  reklambyrån Ingo som ny huvudparner, för att växa och för att utveckla varumärket.

Helena Wallentin är Marknadschef på Skånemejerier, som äger Bravo:

– Vi valde Ingo för att de har ett branschunikt sätt att förstå våra utmaningar inom snabbrörliga konsumentvaror och matkategorin och framförallt hur de arbetar med kommunikationsstrategi nära kopplat till affären. Ingo har med sitt nätverk i ryggen flera forskningsbaserade metoder som bidrar till ökade affärer vilket var avgörande för vårt byråval, kommenterar hon.

I uppdraget ingår att bygga och utveckla varumärket både strategiskt och kreativt.

– Det är en stor ära att förvalta och bygga vidare en sådan svensk klenod som Helena Wallentin och gänget på Skånemejerier har byggt upp. Nu vill vi få ännu fler av det svenska folket att förstå att det är hundra procent frukt och grönt inuti kartongen och inget annat, kommenterar Björn Ståhl, som är kreativ chef på Ingo.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IngoSkånemejerier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev