torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Brakförlust för Ogilvy

Publicerad: 18 augusti 2010, 13:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Ogilvy gör under 2009 en förlust på 13 miljoner kronor, samtidigt som omsättningen uppgick till blygsamma 75 miljoner kronor.

Ämnen i artikeln:

Ogilvy

HW

Henrik Widell


Det var under 2005 som problemen började hopa sig för Ogilvy. Storkunden Gizmondo visade sig vara ett bluffprojekt med kopplingar till Uppsala-maffian. Samtidigt dök felaktiga tryckerifakturor upp som visade att byrån hade överfakturerat sina kunder. Under 2005 omsatte Ogilvy 181 miljoner kronor men därefter har omsättningen, med undantag för 2008, krympt för varje år.

För 2009 landar omsättningen för Ogilvy Group Sweden på 75 miljoner kronor och rörelseförlusten på hela 13 miljoner kronor.

Byrån skriver i sin verksamhetsberättelse att en rad besparingsåtgärder genomfördes under 2009, vilka väntas få effekt på verksamhetens framtida resultat.

Dagensmedia.se har sökt Ogilvys tillförordnade vd, Håkan Karlsvärd.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev