Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Boxer väljer Saatchi

Publicerad: 28 november 2011, 09:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Det elva år långa samarbetet mellan Boxer och Abby Norm är över. Istället väljer Boxer Saatchi & Saatchi som ny reklambyrå.


- Bytet till Saatchi & Saatchi ingår i en större omgörning av vårt sätt att arbete, där Saatchi & Saatchi visat prov på strategisk höjd och många bra idéer. Konkurrensen på den svenska tv-marknaden hårdnar och vi vill förnya vår marknadskommunikation, säger marknadschefen Karin Friis i ett pressmeddelande.

Enligt informationschefen Johan Bobert har samarbetet med Abby Norm varit framgångsrikt.

- Det måste man säga att det varit, Boxer är ett extremt välkänt varumärke, säger han till dagensmedia.se.

Så varför byta reklambyrå?

– Ibland behövs det förnyelse.

Enligt Johan Bobert kommer man, trots byråbytet, inte att skrota konceptet med reklamkaraktären "Boxer-Robert", som Abby Norm tagit fram.

– Det är ett extremt starkt koncept så vi ser inget annat just nu än att det ska vara kvar. Men ibland behöver man förnyelse, även om vi i dag inte exakt kan säga vad, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.