Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bosch utökar samarbetet med Priest PR

Publicerad: 3 Mars 2015, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Byråns uppgifter utökas från klassisk pr till ett arbete där sociala medier tar stor plats.


Efter en upphandling är det nu klart att det är Priest PR som även i fortsättningen kommer att vara Boschkoncernens fullservicebyrå. Pr-byråns nya uppgift är inte längre bara att sköta pr-arbete, utan även att arbeta med sociala medier.

– När vi startade 2007 blev Bosch vår första kund. Sedan dess har vi jobbat för dem med allt som har med pr och kommunikation att göra. Nu vann vi den nya upphandlingen också. Vårt uppdrag har förändrats beroende på hur omvärlden har förändrats, säger Tomas Strand, en av grundarna av Priest, till Dagens Media.

Byrån ska driva och utveckla den företagets svenska Facebooksida, men också arbeta med drift och utveckling för sociala medier i hela Norden.

– För några år sedan fanns inte sociala medier på samma sätt som det gör i dag. Pr och sociala medier har en naturlig koppling, så det här är en naturlig fortsättning, säger Inger Rosén, marknadschef och informationschef på Bosch, till Dagens Media och fortsätter:

– Som företag måste man hänga på de bitarna och utveckla de kanalerna.

Arbetsgruppen från Priest som jobbar med Bosch består av Martina Gramenius, Anna Karlström och Tomas Strand.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.