Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bookbeat väljer Starcom

Publicerad: 31 Augusti 2017, 10:20
Uppdaterad: 31 Augusti 2017, 11:06

Starcom och Bookbeat inleder ett samarbete.

Starcom blir Bookbeats nya mediepartner.


Bonnierägda bokjänsten Bookbeat har valt Starcom till sin nya mediebyrå. Samarbetet innebär att Starcom får ansvar bland annat för Bookbeats insiktsarbete, PR och strategi för medieköp.

– Vi sökte en mediepartner vars främsta fokus inte bara är traditionella medieköp, utan en strategisk partner som både vill och kan växa och utvecklas tillsammans med oss. Det har också varit viktigt att byrån kan erbjuda en helhetslösning och har ett samlat erbjudande under ett och samma tak. Det, tillsammans med att Starcom verkar inom ett internationellt nätverk, har varit avgörande i val av byrå, säger Sofia Eriksson, marknadschef för Bookbeat Sverige, i en kommentar.

Bookbeat, som är en streamingtjänst för ljudböcker och e-böcker under affärsområdet Bonnier Books, grundades 2015 och lanserades i Sverige i början av förra året. Bokappen som även finns i Finland och Storbritannien tog därmed upp den hårda kampen om det digitala lyssnandet med konkurrenter som Storytel och Nextstory.

Bookbeat har sedan lanseringen fört en offensiv marknadsföring. Företaget har bland annat gått in och sponsrat några av Sveriges största poddar. Några siffror över antalet användare finns inte, men företagets vd har tidigare sagt att tjänsten närmar sig en marknadsandel på 20 procent.

– Bookbeat är ett mycket spännande företag som på kort tid har växt med enorm kraft. Spännande lanseringar står för dörren och vi är mycket glada för att tillsammans med BookBeat nu ta nästa steg, säger Anna Ekström, client service director på Starcom.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.