Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bonnierförlagen till Valentin & Byhr

Publicerad: 11 Maj 2010, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Bonnierförlagen lägger uppdraget att stärka marknadsföringen av förlagets bokutgivning på Valentin & Byhr.


Bonnierförlagen sökte en bred samarbetspartner som kunde ta hand om kommunikation riktad till förlagets samtliga målgrupper i samtliga nödvändiga kanaler. Efter en mindre omfattande pitch föll valet på Göteborgsbaserade Valentin & Byhr- Samarbetet har redan inletts.

– Som en av Sveriges största byråer står de för ett helhetskoncept som stärker våra kampanjer, men även för en personlig och öppen dialog, säger Magdalena Byléhn, ansvarig för marknadsföring på Bonnierförlagen, i ett pressmeddelande.

Bonnierförlagen vill framför allt lyfta fram enskilda titlar mer i marknadsföringen och arbeta mer med digitala kanaler.

– Vi ser med glädje fram emot det här samarbetet. Vi kommer att jobba med allt från omslagsskisser till när böckerna kommer ut i butik, säger Jörgen Eineus, kundansvarig och ad på Valentin & Byhr, till Dagensmedia.se.

Han och AnnMcManus och Andreas Johansson arbetade i tio år med Norstedts kommunikation på Norma Communication.

– Bonnierförlagen har arbetat med en mängd olika byråer tidigare, men vill nu renodla sin kommunikation med hjälp av oss. Det är ett stort uppdrag och vi kommer att vara fem till sex personer som arbetar med det, säger Jörgen Eineus.

Arbetsgrupp hos Valentin & Byhr:

Jörgen Eineus, kundansvarig/AD

Ann McManus, projektledare

Andreas Johansson, copywriter

Martin Ahlgren, PR

Niklas Aldén, filmproduktion

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.