Gå direkt till textinnehållet

Bonnier Magazines & Brands bygger contentbyrå

Emelie Grahn, tidigare konceptansvarig, och Malin Lundberg Aguilera, tidigare redaktionschef på mama, får som affärsområdeschefer tillsammans det övergripande ansvaret för Bonnier Magazines & Brands nya Concept Studio.

Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera kommer dela på ledarskapet över Bonnier Magazines & Brands nya koncept- och contentbyrå.

Emelie Grahn, tidigare konceptansvarig, och Malin Lundberg Aguilera, tidigare redaktionschef på Mama, får som affärsområdeschefer tillsammans det övergripande ansvaret för Bonnier Magazines & Brands nya Concept Studio.

Ambitionen är enligt ett pressmeddelande att bygga "Sveriges största koncept- och contentbyrå".

Bonnier Magazines & Brands Concept Studio kommer skapa koncept tillsammans med sina kunder där de agerar strategiska rådgivare och fungerar som en kreativ byrå för både det konceptuella och produktion.

Koncepten tas ut i Bonnier Magazines & Brands universum såsom print, digitalt, genom influencers, event samt som content för kundernas egna kanaler.

– Redaktionernas input, fingertoppskänsla och genuina kunskap om sina målgrupper är det som gör att vi går från bra till bäst. Att även ha med dem på tåget hela vägen som contentproducenter är ett fantastiskt steg i rätt riktning, säger Åsa Rydgren, förlagschef på Bonnier Magazine & Brands, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-08-23 08.32Uppdaterad 2018-08-23 08.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: