Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

Bonnier Magazines & Brands bygger contentbyrå

Publicerad: 23 Augusti 2018, 08:32
Uppdaterad: 23 Augusti 2018, 08:32

Emelie Grahn, tidigare konceptansvarig, och Malin Lundberg Aguilera, tidigare redaktionschef på mama, får som affärsområdeschefer tillsammans det övergripande ansvaret för Bonnier Magazines & Brands nya Concept Studio.

Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera kommer dela på ledarskapet över Bonnier Magazines & Brands nya koncept- och contentbyrå.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Emelie Grahn, tidigare konceptansvarig, och Malin Lundberg Aguilera, tidigare redaktionschef på Mama, får som affärsområdeschefer tillsammans det övergripande ansvaret för Bonnier Magazines & Brands nya Concept Studio.

Ambitionen är enligt ett pressmeddelande att bygga "Sveriges största koncept- och contentbyrå".

Bonnier Magazines & Brands Concept Studio kommer skapa koncept tillsammans med sina kunder där de agerar strategiska rådgivare och fungerar som en kreativ byrå för både det konceptuella och produktion.

Koncepten tas ut i Bonnier Magazines & Brands universum såsom print, digitalt, genom influencers, event samt som content för kundernas egna kanaler.

– Redaktionernas input, fingertoppskänsla och genuina kunskap om sina målgrupper är det som gör att vi går från bra till bäst. Att även ha med dem på tåget hela vägen som contentproducenter är ett fantastiskt steg i rätt riktning, säger Åsa Rydgren, förlagschef på Bonnier Magazine & Brands, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.