Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Bollen ligger hos Sveriges Annonsörer"

Publicerad: 28 April 2010, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Sveriges Mediebyråers vd Staffan Slörner väntar på Sveriges Annonsörers utkast på ett nytt samsynsdokument.


Det samsynsdokument som mediebyråer och annonsörer undertecknade för tolv år sedan har spruckit.

Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer har under en längre tid försökt att komma överens om ett nytt dokument, som bland annat tar upp mediebyråersättningarna.

Men, som Dagens Media berättade i nummer 8, så har förhandlingarna strandat. Enligt Anders Ericson diskuteras frågan inte alls - trots att mediebyråersättningen omsätter runt 500 miljoner kronor.

– Ett samsynsdokument måste grunda sig i en samsyn. Och samsyn råder inte i dag, säger Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson.

Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer, säger att bollen ligger hos Sveriges Annonsörer.

– Vi väntar på deras utkast, säger han.

Han tonar också ner dödläget.

– Jag är övertygad om att vi snart har ett nytt dokument på banan, det handlar mer om formuleringar. Men jag kan hålla med Anders om att det inte förs någon öppen diskussion, säger han.

Läs mer om samsynen i DM Plus.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.