Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Bokmässan väljer DDB

Bokmässan väljer DDB Göteborg som ny reklambyrå efter en pitch.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 01 April 2014, 07:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:42

Ämnen i artikeln:

DDB

Byrån ska framför allt hjälpa till med Bokmässans digitala utveckling, och med att anpassa kommunikationen till utvalda målgrupper.

– Vi vill gå vidare i vår digitala utveckling och ser att DDB med sin bredd har mycket att tillföra. Vi lockas också att DDBs helhetsperspektiv på kommunikation. Det är viktigt då vi både ska behålla våra besökare och attrahera nya grupper, inte minst de yngre, säger Birgitta Jacobsson Ekblom, kommunikationschef på Bok & Bibliotek, som arrangerar Bokmässan, Meg och Nordiska skolledarkongressen, i ett pressmeddelande.

Enligt henne ska DDB Göteborg också hjälpa till med att bygga ett intresse för Bokmässan under hela året, inte bara när mässan är aktuell i september.

Johan Kruse, cd på DDB Göteborg, är glad över uppdraget.

– Bokmässan är ett hedersuppdrag i Göteborg och vi är väldigt glada att de valde oss, säger han i pressmeddelandet.

– Vi är övertygade om att vår erfarenhet, kunskap och nätverk kommer till nytta när de ska ta ett längre kliv in den digitala världen tillsammans med sin bransch.

Bokmässan jobbade tidigare med Sunny side up, men samarbetet avslutades hösten 2013.

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.