Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

BMW jagar ny mediebyrå

BMW bryter med Aegiskoncernen efter många års samarbete. De går nu ut med en nordisk pitch i valet av mediebyrå.

Gustav Thunander


Publicerad: 13 September 2013, 06:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:53

Ämnen i artikeln:

BMWVizeumAegisCarat

– Vårt avtal har legat oförhandlat väldigt länge, så det var dags. Men innevarande byrå kommer att vara med i pitchen, säger Fredrik Ellsäter, marknadschef på BMW.

Enligt Fredrik Ellsäter beror även byråbytet på att Aegis-koncernen, som Vizeum ingår i, har tecknat ett globalt avtal med General Motors för sin andra mediebyrå Carat, som i sin tur vill ha exklusivitet. Redan när det stod klart att General Motors valde Carat gick BMW över till Vizeum.

– När de tecknade GM globalt uppstod en exklusivitetkrock. I alla fall från GM:s sida, säger han.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

BMWVizeumAegisCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.