Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Blossa och OP byter mediebyrå

Publicerad: 12 Maj 2016, 11:36
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 11:45

Altia Sweden, med varumärken som Blossa och OP Andersson, väljer att byta mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

PHD

Det är Altias varumärken Blossa, OP Andersson, Chill Out Wines och Grönstedt cognac som nu hamnar hos PHD. Tidigare jobbade Altia med Mindshare.

– Det var dags att byta byrå helt enkelt. Det har bytts en del folk hos oss och på byrån vi hade innan så då är det ganska naturligt att se sig om. Mindshare var också en jättebra byrå, men det var dags för något nytt, säger Anna Möller, marknadschef på Altia, till Dagens Media.

Varför blev det just PHD?

– Det personliga engagemanget. Vi har jobbat med Jessica Torstensson [kundansvarig PHD, red.anm] tidigare och hon kunde presentera ett väldigt kunnigt team med stort engagemang, som också var sugna på utmaningen. Det är ju lite speciellt med alkohol – det gäller att kunna vara lite smart och ha hög känsla och moral.

Vad blir PHD:s uppdrag?

– De ska hjälpa oss med rena placeringar och strategisk rådgivning. Och eftersom det rör alkoholmarknadsföring så handlar det mycket om vad vi kan göra, vad vi bör göra och framför allt om vad vi inte bör göra.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.