Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Blossa får ny mediebyrå

Publicerad: 23 November 2010, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Vin- och spritföretaget Altia, med varumärken som Blossa, Chill Out, Aussi och OP Anderson, har valt en mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

VizeumMindsharePernod RicardBlossa

Under våren såldes varumärkena av Pernod Ricard till Altia Corporation och då bildades Altia Sweden. Därmed uppstod också behov av en mediebyrå.

Efter en pitch med tre mediebyråer föll valet på Mindshare.

– Vi hade en ganska gedigen urvalsprocess där vi briefade byråerna på ett par uppdrag. Mindshare motsvarade bäst de kriterier vi satt upp, som kompetens i teamet, kreativ höjd, strategi och bra lösningar, säger Maria Wengle, kategorichef för vin på Altia.

Nästa steg blir att ta fram en mediestrategi för de olika varumärkena.

– Vi har precis börjat så det är för tidigt att säga om det blir några förändringar.

Pernod Ricards mediebyrå är Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.