Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bloggbyrån går i konkurs

Publicerad: 18 Mars 2015, 11:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Efter fyra år i branschen – Bloggbyrån går i graven.


Bloggbyrån, specialiserad på social- och digital kommunikation, startades 2011 av Jennifer Bark och Joakim Nyström. Redan första året nominerades Bloggbyrån i pr-tävlingen Spinn för sin kampanj ”Anti-scampi” för Naturskyddsföreningen.

Enligt bolagets senaste bokslut, som omfattade 14 månader, omsatte Bloggbyrån knappt 2,5 miljoner kronor under 2013/2014.

Nu försätt bolaget i konkurs, efter en egen begäran, kan Dagens Media berätta.

– Vi beslutade för ungefär en månad sedan att lägga ned. Vi som äger byrån vill göra andra saker och har idéer som inte ryms i Bloggbyråns låda, säger Jennifer Bark till Dagens Media.

Enligt konkursansökan är bolaget ”på obestånd”. Enligt Jennifer Bark stod valet mellan att antingen skjuta till egna medel, eller att försätta bolaget i konkurs. Hon uppger dock att Bloggbyrån har goda möjligheter att göra rätt för sig gentemot eventuella fordringsägare.

Förutom grundarna och delägarna bestod Bloggbyrån vid nedläggningsbeslutet av två medarbetare.

– Det har varit en väldigt lärorik resa och marknaden har förändrats väldigt mycket under dessa fyra år. Det är en stor skillnad på kundernas mognad, sociala medier har blivit en hygienfaktor för de flesta företag, säger Jennifer Bark.

Bloggbyråns medarbetare tar även farväl via ett blogginlägg på byråns sajt.

”Uppbrott är alltid på något sätt omvälvande. Omskakande. Saker och ting, människor och liv, vardagar och dagdrömmar som ska omdefinieras. Och även om det nya lockar, och uppbrottet sker på god och väl genomtänkt grund, är det inte utan ett visst mått av tråkighet som vi nu meddelar att det är no more Bloggbyrån från och med den 1 april”, står det i byråns blogg.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.