Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Blocket väljer Emakina DBG

Publicerad: 16 Januari 2018, 14:34
Uppdaterad: 16 Januari 2018, 14:34

Foto: Pressbild

Blocket vill med hjälp av nya huvudbyrån Emakina DBG skapa kommunikation "som folk vill konsumera om och om igen".


Ämnen i artikeln:

Blocket

120 svar inkom på Blockets byråannons "Framåtlutad byrå", som publicerades på den egna sajten den 4 juni. Efter en lång pitchprocess har nu köp- och säljsajten valt Emakina DBG som ny huvudbyrå.

Vi har fått ett otroligt härligt gensvar där jag tror att det folkkära varumärket och det faktum att Blocket dagligen skapar glädje och möjligheter för så många människor och samtidigt "gör världen lite bättre" har attraherat många. Det är heller inte svårt att komma på idéer för hur Blocket kan marknadsföras. Samtidigt har nålsögat varit litet. Det vi söker är sätt att lyfta vår tjänst och vår oändliga källa av content, på ett sätt som svenska folket inte kan motstå. Emakina DBG har visat just den förståelsen och förmågan både i case och dialogen med oss, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i ett pressmeddelande.

Tanken är att Emakina DBG ska skapa innehåll som folk inte kan motstå och "som folk vill konsumera om och om igen".

Det är ett drömuppdrag att få vara med och ta nästa steg med ett av Sveriges mest omtyckta varumärken. Att vi vann pitchen är också ett kvitto på att vårt nya erbjudande efter ihopslagningen har stark attraktionskraft, säger Åsa Marklund, byråchef på Emakina DBG, i pressmeddelandet.

Arbetsgruppen hos Emakina DBG:

Richard von Yxkull - Kundansvarig projektledareJessica Erne - ProduktionsledareTommy Gottberg - StrategFredrik Blomberg - Kreativt ansvarig

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

Blocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev