Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Björn Larsson: "Inte ovanligt att den här situationen uppstår"

Publicerad: 3 Oktober 2013, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Swedbank är nominerade i 100-wattarenkategorin Långsiktighet där bankens koncernmarknadsdirektör är ordförande.


Ämnen i artikeln:

Swedbank100-wattaren

I går presenterade Dagens Media samtliga nominerade i reklamtävlingen 100-wattaren. I kategorin "Långsiktighet" är Swedbanks mobilbankresa en av de fem nominerade bidragen.

Swedbanks koncernmarknadsdirektör Björn Larsson sitter som ordförande i samma kategori. Enligt Björn Larsson själv är situationen vanlig.

– Juryn utses innan det att kampanjerna nomineras, så det är inte helt ovanligt att den här situationen uppstår.  I det fall en enskild jurymedlems egna företagskampanj är nominerad, deltar den jurymedlemmen naturligtvis inte i beslutet, säger han till Dagens Media.

Att Swedbanks kampanj tagits fram bland annat av Lowe Brindfors, där Björn Larsson var vd fram till 2009 ser han heller inte som ett problem.

– Juryn får inte se vilka byråer som ligger bakom kampanjerna. Dessutom har jävssituationen inget med det att göra. Jag lämnade reklambranschen för många år sedan.

Tävlingen 100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Swedbank100-wattaren

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.