Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Björn Borgs dataspel vinner 100 watt

Publicerad: 4 December 2015, 13:21
Uppdaterad: 27 Oktober 2016, 06:51

Garbergs och Björn Borg:s dataspel "First Person Lover" föll juryn i smaken.


Björn Borgs ”First person lover” är en reklamkampanj i form av ett dataspel – ett helt nytt sätt att göra digital kommunikation för underklädesmärket.

Kamapanjen är vinnaren av 100 watt, reklamtävlingens finaste pris, i kategorin Internationellt, som belönar exportcase, det vill säga case producerade i Sverige men exponerade utomlands.

Vinnare Internationellt

100W: First Person Lover, Björn Borg/Garbergs

75W: Volvo Virtual Sellout - XC90, Volvo/DigitasLBi Nordics

50W: We Are Travelers, SAS/Åkestam Holst

LÄS ÄVEN:

Bris emojis tar hem 100 watt

Like a Swede tar hem högsta vinsten

Volvo vinner 100 watt igen

Corren vinner innovationspris

Blowing in the Wind tar 100 watt

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev