Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Björn Borg väljer Nord DDB

Publicerad: 24 Maj 2018, 07:18
Uppdaterad: 24 Maj 2018, 07:24

Nord DDB vinner internationellt uppdrag för Björn Borg. Foto: Adam Katz Sinding

Nord DDB vinner toppuppdrag för Björn Borg – tillsammans ska de bygga en större emotionell koppling till varumärket för samtliga marknader. "Vi gillar deras sätt att tänka och deras digitala angrepssätt till kommunikation", säger Björn Borgs globala marknadschef, Johanna Juhlin, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Björn BorgNord DDB

Björn Borg har valt Nord DDB som sin nya reklambyrå. Uppdraget sträcker sig utanför Sveriges gränser då Nord DDB får i uppdrag att skapa strategisk kommunikation för samtliga marknader. Det innebär att Round & Round förlorar uppdraget som de haft under cirka två års tid.

Fokus ligger nu på att bygga en emotionell koppling till varumärket och stärka Björn Borgs position som sportvarumärke.

Varför föll valet på Nord DDB?

– Vi är på en resa just nu som vi har varit på sedan 2014 där vi vill gå från att bara vara ett underklädesvarumärke till ett sport fashion-varumärke. Tillsammans med Nord DDB tror vi att vi kommer gasa ytterligare på den här resan. Vi gillar deras sätt att tänka och deras digitala angrepssätt till kommunikation. Vi har historiskt sätt varit framskridande och kontroversiella i vårt sätt att kommunicera och vi vill fortsätta med det även nu, säger den globala marknadschefen Johanna Juhlin till Dagens Media.

Vad är det som ni vill kommunicera nu?

– Det är just att vi är ett sport fashion-varumärke och sedan tror vi att vägen till att kommunicera det är via folks hjärtan. Därför vill vi fokusera på en emotionell koppling till varumärket.

Kommer ni göra några ändringar i era medieval?

– Vi har varit väldigt digitala från start och tidigt kommuncierat i dataspel till exempel. Så vi söker ständigt nya medieplattformar. Men vi kommer kanske inte vara nya på det sättet, vi har alltid varit det.

Den första kampanjen signerad Nord DDB kommer ut om ett par veckor men exakt när vill Johanna Juhlin inte avslöja.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Björn BorgNord DDB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.