Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Björn Borg väljer Ibeyostudio

Publicerad: 9 April 2015, 12:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Genom en ny lokal pr-plan ska Ibeyostudio hjälpa Björn Borg att marknadsföra den nya riktningen "sports fashion".


Ämnen i artikeln:

IbeyostudioBjörn Borg

Björn Borg väljer Ibeyostudio som ny pr-partner. Uppdraget gäller den svenska marknaden där Ibeyostudio ska ta ett helhetsgrepp om Björn Borgs kommunikation genom exempelvis strategiskt pr-arbete och löpande presservice.

– Björn Borg är ett starkt varumärke som ligger i framkant när det gäller interaktiv varumärkeskommunikation. Det blir allt mer viktigt att kunna uttrycka sitt budskap via flera olika kanaler där mandat och relevans är avgörande, säger Lotta Brattin, grundare av Ibeyostudio, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Den platsen vågar Björn Borg ta på ett väldigt inspirerande och trovärdigt sätt. Vi tror att kommunikation bygger på att skapa och vårda relationer, och när det dessutom kombineras med ett kärleksbudskap är det lätt för oss att relatera till uppdraget.

Uppdraget startade i april och den första tiden kommer Ibeyostudio fokusera på att ta fram en lokal pr-plan för Björn Borgs nya riktning med ett ökat fokus på "sports fashion" som är ett möte mellan mode och sport.

– Vi är väldigt glada över att ha hittat en pr-partner som delar vår passion för lustfylld och effektiv kommunikation. Vårt mål är att vara det självklara valet för färgstarka och aktiva människor som vågar ta ställning och sticka ut, säger Frederick Mungai, marknadschef på Björn Borg Sverige, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi behöver kunna navigera mellan både mode- och sportsegmentet och känner oss trycka i att Ibeyostudio är experter i båda världarna. Vi har otroligt mycket spännande på gång och är superpeppade på att få förmedla det ut i landet med Ibeyostudios hjälp.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IbeyostudioBjörn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.