Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Björn Borg väljer Garbergs

Publicerad: 17 Januari 2013, 07:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Björn Borg har valt Garbergs som ny samarbetspartner för företagets kommunikation.


Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

I höstas valde Lina Söderqvist att lämna sin tjänst som vd på King för att istället bli marknadsansvarig på Björn Borg.

Samtidigt påbörjades också en upphandling av ny samarbetspartner för företagets kommunikation. Nu har valet fallit på Garbergs.

– Det låter som floskler, men de har en hög kreativ nivå och en bra strategisk kompetens och det är då det blir riktigt bra reklam, säger Lina Söderqvist till dagensmedia.se och fortsätter:

– Vi har jobbat mer med projektpartners tidigare men ingen strategisk partner på det här viset. Vi behövde göra en ordentlig satsning på varumärket och se till att få tydligt genomslag i den kommunikation vi gör.

Första kampanjen från Garbergs kommer att rullas ut under hösten 2013.

Björn Borg har tidigare bland annat jobbat med Made to Order.

Teamet på Garbergs för Björn Borg:

Art Directors:  Johan Wilde, Lotta Mårlind

Copywriters:  Sedir Ajeenah, Johan van der Schoot

Produktions- och projektledning: Marielle Lundqvist, Anna Frick

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.