Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bizkit Wisely väljs av Actavis – Starcom tappar uppdraget

Publicerad: 6 Mars 2015, 09:40
Uppdaterad: 11 Maj 2016, 08:41

Hybridmediebyrån Bizkit Wisely ska marknadsföra läkemedelsföretaget Actavis produkter i hela Norden. Därmed tappar Starcom uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Bizkit Wisely

Läkemedelsföretaget Actavis väljer nu att samarbeta med hybridmediebyrån Bizkit Wisely. Samarbetet omfattar hela Norden.

– Bizkit är en väldigt bra hybridbyrå. De har både en mediebyrå och en kreativ sida som vi tycker är väldigt intressant, säger Magnus Nylén, nordisk marknadsdirektör för Actavis, till Dagens Media.

Enligt ett pressmeddelande är Actavis ett av världens ledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av generiska läkemedel.

Det är sådana läkemedel som har samma funktion som originalläkemedel, men säljs till lägre pris eftersom tillverkningen inte har några kostnader för forskning och utveckling.

– Bizkit kommer framförallt att jobba med våra stora varumärken som Decubal och Flux. Vi är marknadsledande på hudvård i Danmark och Finland samt marknadsledande på munvård i Sverige och Norge. Det speglar våra investeringar, säger Magnus Nylén.

Bizkit Wiselys uppdrag kommer att omfatta alla typer av media.

– För oss som är lite av en annorlunda hybridbyrå är det ett kvitto på att det nya hybridtänket gillas av marknaden och att vår nordiska plattform står sig stark och skiljer ut sig i konkurrensen, säger Johan Eidmann, vd och grundare av Bizkit Wisely, i ett pressmeddelande.

Bizkit Wisely ägs av grundarna tillsammans med medie- och reklamkoncernen Havas.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bizkit Wisely

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.