Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bizkit tar över Hyundai

Publicerad: 17 Januari 2011, 10:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Biltillverkaren Hyundai har under ett år haft två mediebyråer i Sverige – Bizkit och Starcom. Nu lägger de hela kontot hos Bizkit.


Ämnen i artikeln:

Johan EidmannBizkit WiselyStarcomWiselyBizkitHyundai

Starcom hade tidigare Hyundais konto i Sverige medan Bizkit/Wisely ansvarade för de internationella reklampengarna som gick genom Sverige. Under hösten gjorde Hyundai en översyn och valde att lägga hela ansvaret hos Bizkit/Wisely.

– Det är fantastiskt kul förstås. Nu kan vi samla alla strategier på ett och samma ställe. Hyundai är en stor reklamköpare och för vår del innebär det här att uppdraget blir dubbelt så stort, säger Johan Eidmann, vd för Bizkit.

Hyundai har jobbat med Starcom i 15 år, en väldigt lång byrårelation, men med Bizkit kom nya idéer och perspektiv.

– Det har gått så bra med Bizkit och vi är jättenöjda med det de gjort hittills, därför valde vi att lägga hela uppdraget hos dem. De har helheten och förstår våra utmaningar så vi vet att vi har fattat rätt beslut, säger Roland Bägén, marknadschef på Hyundai.

Hyundai är huvudsponsor till fotbolls-EM 2012 och 2016 och investerade under första halvåret 2010, 50 miljoner kronor brutto, exklusive internet, enligt sifo reklammätningar

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.