Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bizkit gör megavinst

Publicerad: 11 Mars 2011, 05:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Mediebyrån Bizkit ökade vinsten med 7 miljoner och växte samtidigt med 60 procent under 2010.


Ämnen i artikeln:

Johan EidmannBizkit

– Det är ett högt tryckt nu med stort inflöde av nya kunder. Det går väldigt bra, säger Johan Eidmann vd på Bizkit, till dagensmedia.se.

Bizkit ökade omsättningen med över 60 procent under 2010, från 319 till 520-530 miljoner kronor, enligt preliminära beräkningar.

Samtidigt ökade lönsamheten för byrån rejält.

Bizkits rörelseresultat uppgick 2009 till 2,4 miljoner kronor. Enligt Johan Eidmann, vd på Bizkit, gjorde byrån under 2010 en vinst på mellan 9,4 och 10 miljoner kronor.

– Vi har jobbat mycket med att utveckla den digitala enheten ihop med den vanliga mediedelen vilket ger resultat nu.

Vad hade ni för byråintäkt under 2010?

– Det är inte helt klart än i nuläget, säger Johan Eidmann.

Han fortsätter:

– Däremot har vi inte som mål att ha någon hysterisk tillväxt utan vårt viktigaste mål nu är att ta hand om de kunder vi har och de nya vi fått.

Framöver kommer byrån även att fokusera på samarbeten med nya kunder, som energidrycken Red Bull och Stockholmmässan.

– Det stora samtalsämnet med kunderna handlar nu bland annat om dynamiken mellan offline och det man gör digitalt. Det är något vi kommer fortsätta med framöver, säger Johan Eidmann.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Johan EidmannBizkit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.