Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Bilden av chefer inte alltid positiv"

Publicerad: 24 september 2010, 08:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Ledarna rullar ut en av sina största kampanjer. 3 000 annonspelare landet runt används för att hylla ledarskapet.


Ämnen i artikeln:

GyroMaxusLedarna

Kampanjen visar påhittade företag som Jönson Airlines, Bengts Cola och Ullas Stick & Virk som har en annons på en skyskrapefasad i New York. Budskapet är att allt är möjligt med bra ledarskap.

– Vi hyllar ledarskapet på ett roligt sätt för att lyfta fram vikten av bra ledarskap. Alla tjänar på att ha en bra chef, säger Helena Isaksson, marknadsansvarig på Ledarna.

Syftet är att öka kännedomen om organisationen.

– Undersökningar visar att många känner till namnet, men inte vad vi finns till för, säger Helena Isaksson.

Kampanjen börjar på måndag på 3 000 stortavlor, affärs-, branschpress och magasin och med banners på sajter som DI.se, Nyteknik.se och drygt 50-landsortstidningar.

I en interaktiv banner kan mottagarna skriva in sitt eget namn och sprida på Facebook, för att visa hur deras eget företag ”skulle se med bra ledarskap”.

Huvudmålgruppen är chefer, men Ledarna vill även öka kännedomen bland dem som inte är chefer.

– Bilden av chefer är inte alltid så positiv, det är något vi vill ändra på.

Kampanjen är gjord av Gyro. Maxus är mediebyrå.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GyroMaxusLedarna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev