Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Best Western Hotels väljer Svensson

Publicerad: 13 Januari 2015, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:17

Hotellkedjan Best Western Hotels väljer Svensson som ny kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Best Western Hotels inledde jakten på en ny kommunikationsbyrå under hösten och nu står det klart att bolaget väljer Svensson.

– Vi har flera kommunikativa utmaningar framför oss. Svensson har presenterat digitala strategier och idéer både online och offline för att lösa dem. De visar på stora insikter och utmanar oss på rätt sätt både när det gäller vår affär, vårt erbjudande och vårt varumärke, säger Best Western Hotels marknadschef Tommy Evin i ett pressmeddelande.

Under förra året lanserade Best Western frukostkonceptet "Best Breakfast by Tina" med tv-kocken Tina Nordström.

Svenssons första uppdrag blir att marknadsföra "Best Breakfast by Tina" och den första kampanjen är planerad till första kvartalet i år.

Best Western har 80 hotell i Sverige och 150 i Norden. Bolaget jobbade tidigare med Jung von Matt.

Arbetsgrupp

Best Western:

Tommy Evin, marknadschef

Eva Brunnberg, koncept- och lojalitetsansvarig

Svensson:

Yvonne Pils, projektledare

Ewa Staël von Holstein, produktionsledare

Daniel Granqvist, AD

Joakim Jarl, digital director

Tomas Carrfors, copywriter

Perry Gustafsson, designer

Jonas Sahlström, original

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev