Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Berwaldhallen och SR - Roi Divisions nya kunder

Publicerad: 16 januari 2014, 08:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Reklambyrån vann upphandlingen och ska göra den klassiska kulturinstitutionen mer tillgänglig.


Roi Division, med ett tiotal anställda, fick i upphandlingen 73 procent i viktning. Byrån som kom på andra plats fick 54 procent.

Uppdraget för Berwaldhallen och Sveriges Radio innebär att ta fram målgruppsanpassad kommunikation, samt rådgivning inom grafisk design och profilfrågor.

– Att utveckla Sveriges Radios varumärken och att bidra till att göra Berwaldhallen och dess klassiska utbud ännu mer tillgängligt är ett drömuppdrag, säger Niklas Fornelius, vd på Roi Division, i ett pressmeddelande.

Roi Division andra kunder är bland andra Viasat, Payex och Musiksverige.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev