Berghs världens bästa reklamskola

För fjärde gången har Berghs School of Communication utsetts till världens bästa reklamskola.

Av fler än 1000 inskickade bidrag hamnade 10 av Berghs bidrag i studenttävlingen Future Lions på topp 50. Det är bakgrunden till att reklamskolan återigen – för andra gången i rad och fjärde gången totalt – nu utses till världens bästa under Cannes Lions.

Det innebär att Berghs är världens mest belönade reklamskola.

– Våra studenter har blivit allt mer attraktiva på den internationella arbetsmarknaden. Vi på Berghs har en internationell ambition och nu när vi också adderar tech som en del av våra  kommunikationsutbildningar är jag övertygad om att vi kommer att bli än mer relevanta för både studenter och företag, säger Camilla Wallander, vd för Berghs School of Communication, i ett pressmeddelande.

Årets brief i studenttävlingen Future Lions var att ta fram en kommunikativ idé för ett varumärke som inte var möjligt för tre år sedan.

Publicerad 2015-06-24 14.01Uppdaterad 2016-04-15 08.24