Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Berghs utbildningspartner till Svenska Spel

Publicerad: 30 januari 2013, 13:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:57

Berghs School of Communication blir officiell utbildningspartner när Svenska Spel kompetensutvecklar sin personal inom marknadsföring och kommunikation. "Vi kommer in i ett väldigt spännade skede", säger Camilla Wallander, vd för Berghs.


Ämnen i artikeln:

BerghsSvenska Spel

Berghs School of Communication har vunnit den offentliga upphandlingen om Svenska Spel. Uppdraget sträcker sig över två års tid under vilka Berghs kommer att genomföra skräddarsydda utbildningar för olika grupper och avdelningar på löpande basis.

– Svenska Spel är inne i en fas där de måste uppgradera sina kunskaper kring marknadsföring och vi kommer in i ett spännande skede, berättar Camilla Wallander.

Det innebär bland annat att medarbetarna får fördjupa kunskaperna kring integrerad marknadsföring och lära sig hur olika kanaler kan användas effektivt för att utveckla varmärket.

– De kompetenser som eftersfrågas är inte unika för Svenska Spel, säger Camilla Wallander.

Utbildningen kommer därför inte att begränsas till dem som jobbar med marknadsföring utan kommer att omfatta medarbetare inom bland annat kundservice, webbteknik, samt frontande personal.

Annika Wink, marknadschef på Svenska Spel ser fram emot ett utökat samarbete med Berghs.

–Tillsammans med Berghs har vi möjlighet att vidareutveckla vår kompetens inom en rad för oss viktiga områden inom kommunikation, säger hon.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

BerghsSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.