Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bergendahls till SRC

Publicerad: 21 Augusti 2012, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

SRC har vunnit pitchen om att utveckla Bergendahls varumärke och butikskoncept för en ny storlivskedja.


Bergendahls driver bland annat City Gross-kedjan och ska nu ta fram ett nytt storlivsformat.

Därför har de gått ut i en pitch för att ta fram ett nytt varumärkeskoncept för storlivsformatet. Uppdraget har nu alltså tillfallit SRC.

– Att få vara med om att utveckla och etablera en ny butikskedja i svensk dagligvaruhandel är otroligt spännande och vi ser fram emot ett intensivt och roligt projekt i nära samarbete med Bergendahls, säger Ola Dolck, vd på SRC, i ett pressmeddelande.

Den nya storlivskedjan kommer att etableras i centrala lägen där City Gross redan har ett strakt varumärke.

– Anledningen till att vi valde SRC var deras samlade detaljhandelskunnande, i kombination med deras brinnande engagemang för uppdraget, säger Andreas Ericson, ansvarig för affärsutveckling hos Bergendahls.

Arbetsgrupp

Ola Dolck, vd och kundansvarig

Addi Runolfsdottir, strategisk projektledare,

Robert Kron, creative director

Jenny Melliander, projekt – och produktionsledare,

Hanna Sundén, ad

Mia Göransson, copy

Mikael Sjögren, graphic designer,

Ulf Krona, butiksdesign/butiksplanering

Deborah Georgsson, butiksdesign

Med i delar av projektet:

Anne Hägglund, researchansvarig SRC,

Andreas Lindén, ad

Mia Ljungberg, ad

Patrik Wennberg, graphic designer

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.