Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 21 Augusti 2012, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14
SRC har vunnit pitchen om att utveckla Bergendahls varumärke och butikskoncept för en ny storlivskedja.
Bergendahls driver bland annat City Gross-kedjan och ska nu ta fram ett nytt storlivsformat.
Därför har de gått ut i en pitch för att ta fram ett nytt varumärkeskoncept för storlivsformatet. Uppdraget har nu alltså tillfallit SRC.
– Att få vara med om att utveckla och etablera en ny butikskedja i svensk dagligvaruhandel är otroligt spännande och vi ser fram emot ett intensivt och roligt projekt i nära samarbete med Bergendahls, säger Ola Dolck, vd på SRC, i ett pressmeddelande.
Den nya storlivskedjan kommer att etableras i centrala lägen där City Gross redan har ett strakt varumärke.
– Anledningen till att vi valde SRC var deras samlade detaljhandelskunnande, i kombination med deras brinnande engagemang för uppdraget, säger Andreas Ericson, ansvarig för affärsutveckling hos Bergendahls.
Ola Dolck, vd och kundansvarig
Addi Runolfsdottir, strategisk projektledare,
Robert Kron, creative director
Jenny Melliander, projekt – och produktionsledare,
Hanna Sundén, ad
Mia Göransson, copy
Mikael Sjögren, graphic designer,
Ulf Krona, butiksdesign/butiksplanering
Deborah Georgsson, butiksdesign
Med i delar av projektet:
Anne Hägglund, researchansvarig SRC,
Andreas Lindén, ad
Mia Ljungberg, ad
Patrik Wennberg, graphic designer
Elin Hanspers