Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Bekräftat: SBAB väljer IUM

I februari kunde dagensmedia.se berätta att Initiative Universal, IUM, är SBAB:s nya mediebyrå. Nu bekräftar SBAB uppgifterna.

Dante Thomsen


Publicerad: 26 Mars 2012, 08:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:28

Ämnen i artikeln:

SBABIUMBizkit

SBAB gick ut i sin mediebyråpitch vid årsskiftet, men redan i februari kunde dagensmedia.se berätta att det blev Initiative Universal som kammade hem uppdraget.

Nu bekräftar SBAB att pitchen är klar.

– Det stämmer att vi har valt IUM. Vi är inne i ett väldigt intressant skede med SBAB bank där vi breddar vårt produktutbud och därför var det ett bra tillfälle att titta på våra partners, säger marknadschefen Marianne Lundgren-Précenth.

Varför föll valet på IUM?

– Vi fastnade för IUM då de presenterade ett bra helhetstänk på framför allt på den digitala sidan.

Planerar ni några förändringar i mediemixen?

– Det är för tidigt att säga just nu. Vi sätter igång och jobbar med IUM nu och vad utfallet av det bli får vi återkomma till.

Kommer ni öka eller minska medieinvesteringarna i år?

– Vi kommer ligga kvar på ungefär samma nivå. Åtminstone så som vi ser det just.

Er förra mediebyrå var Bizkit, hur ser du på det samarbetet?

– Vi har haft ett mycket bra samarbete med Bizkit och har bara gott att säga om dem. Men man går in i olika skeden och då är det bra att byta få in nya kompetenser.

Ämnen i artikeln:

SBABIUMBizkit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.