Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Beiersdorf väljer MEC

Publicerad: 2 Oktober 2012, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Nivea-ägaren Beiersdorfs mediebyråupphandling är avslutad. Valet föll på MEC.


Ämnen i artikeln:

MECCarat

Som dagensmedia.se tidigare har berättat letar Beiersdorf efter en ny mediebyrå i Norden.

Nu står det klart att Beiersdorf väljer att avsluta sitt samarbete med Carat, för att istället teckna ett nytt avtal med MEC.

Förra året köpte Beiersdorf medieutrymme för drygt 95 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.

För Carat innebär förlusten av Beiersdorf ännu ett bakslag, kort efter stora kundtapp som Svenska Spel, konkursdrabbade Expert och Telenor, som enligt uppgifter till dagensmedia.se inte kommer att förlänga sitt avtal med Carat.

Dagensmedia.se har sökt MEC:s vd Daniel Collin.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MECCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.