Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Behåller våra varumärken"

Publicerad: 12 Juli 2012, 11:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Den japanska fullservicebyrån Dentsu har lagt ett bud på mediebyrån Aegis. Enligt Aegis Sverigechef Göran af Klercker kommer detta dock inte att påverka de svenska varumärkena.


Ämnen i artikeln:

Aegis

Dagensmedia.se har tidigare rapporterat om det bud som japanska Dentsu har lagt på mediebyrån Aegis. Aegis styrelse har också rekommenderat aktieägarna att acceptera budet, vilket ligger på 240 pence per aktie.

I Sverige äger Aegis Vizeum, Carat, Isobar, JJP, Iprospect Posterscope Sweden och Lentus. Aegis Sverigechef Göran af Klercker säger dock att budet inte kommer att påverka den svenska verksamheten.

– Nej, det kommer det inte att göra. Som jag har sagt förut så är det helt och hållet business as usual. Alla är positiva runt affären och vi kommer att behålla våra varumärken och fortsätta precis som tidigare. säger han till dagensmedia.se.

Hur har personalen på Aegis i Sverige reagerat på budet?

– Det är klart att det har varit frågor, men alla verkar positiva.

Göran af Klercker vill dock inte uttala sig om själva affären, utan hänvisar till Aegis Londonkontor.

– Alla mer specifika frågor ska tas av vår pr-chef i London, säger han.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aegis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.