Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bauhaus väljer Mindshare

Publicerad: 24 november 2011, 13:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

UPPDATERAD. Byggvaruhuset Bauhaus har upphandlat ny mediebyrå. Därmed förlorar Scream en tung kund.


Bauhaus är en av Sveriges största annonsörer med en medieinvestering på 210 miljoner kronor brutto under 2010.

Nästa år ska byggvaruhuset öka marknadsföringsbudgeten med hela 15 procent och när bolaget nu har upphandlat ny mediebyrå står det klart att valet föll på Mindshare.

– Det är en väldigt stor satsning och vi kommer också satsa mycket på expansion, säger Johan Saxne, informations- och marknadschef på Bauhaus till dagensmedia.se.

Varför valde ni Mindshare?

– Det är ett kreativt och kompetent team och det som tilltalar oss är att de både kan tänka strategiskt och är duktiga förhandlare.

Uppdraget påbörjas i februari nästa år och innebär alltså att Scream tappar en viktig kund.

– Vi har inte letat alls länge efter en ny mediebyrå utan det här kom ganska spontant. Vi var väldigt nöjda med Scream vi har byggt vårt starka varumärke tillsammans med dem. Däremot kände vi att det är dags att vi får lite nya ögon på det vi gör.

Tidigare i år har Mindshare också vunnit kunden Stadium.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.