Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Bästa veckan i min karriär"

Publicerad: 23 Juni 2016, 09:27
Uppdaterad: 24 Juni 2016, 07:25

CANNES LIONS 2016. Hallå där Jakob Stigler, nordisk chef för Be On, vad gör du i Cannes?


– Jag har suttit i juryn för promo & activation, och jag kan ärligt säga att det varit den bästa veckan i min karriär.

Jurygruppen bestod av 26 personer från 23 länder.

– Vi gick igenom mer än 4000 bidrag, det är galet mycket.

Du och Be On har också varit inblandade i Forsman & Bodenfors prisade kinesiska kampan för SK-II - vad har varit er roll?

– Vi åkte ner och pitchade ihop i Kina, de ringde och sa att de ville ha en "Epic split", och kontaktade Forsman & Bodenfors.

– De har stått för den kreativa idén och vår roll på Be On är att via vårt nätverk garantera spridning och engagemang, en utmaning var att i Kina har vi inga publicister så där fick vi jobba lite annorlunda.

På takterassen på hotell Majestic håller Jakob Stigler och Be On, som är en del av AOL, i dag ett seminarium.

– Vi vill ta ett samlat grepp kring nordisk kreativitet, och få upp den på agendan. Det görs extremt mycket bra jobb, i framför allt Sverige.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.