Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Barnen tar ordet” vinnare

Publicerad: 17 April 2012, 18:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Forsman & Bodenfors och Berättarministeriet tar hem guldägget i kategorin Alternativa Media.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Kampanjen ”Barnen tar ordet” gick ut på att klass 6B från Hovsjöskolan under en dag i maj förra året tog över hundratals bloggar, Facebook- och Twitterkonton med sina egna texter. Bland annat kapades Berättarministeriets volontär Özz Nujens Twitterkonto.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Guldägget i Alternativa media tilldelas en gigantisk megafon. Den har monterats ihop av statusuppdateringar, tweets och bloggar med miljonpublik och satts i händerna på ett antal betydelsefulla personer med väldigt mycket viktigt att berätta.  Nämligen klass 6B i Hovsjöskolan. Grattis Berättarministeriet!”

Forsman & Bodenfors vinner dessutom ett silver för kampanjen ”Allt för att utrota hungern” för Svenska Kyrkan.

Ett silver tilldelas också DDB Stockholm för Volkswagen och kampanjen ”Ett vinteranpassat erbjudande”.

Arbetsgrupp "Barnen tar ordet"

Art Director Silla Levin Byråproducent Peter Gaudiano Copywriter Anna Qvennerstedt Formgivare Åsa Plahn Produktionsledare Marta Jacobson Projektledare Lina Engler Produktionsbolag Bybrick

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.