Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Bank och kex för Robert Brink

Publicerad: 17 juni 2009, 04:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Bright Medias Stockholmskontor har fått sina första kunder. Men lanseringen tog längre tid än väntat.


Mediebyrån Bright Media drog igång ett Stockholmskontor i december förra året. Chef för expansionen är Mindshares förre vd Robert Brink men på kontoret, vid Grev Turegatan, sitter också Bright Medias internetstrateg Fredrik Hallberg.

Den ekonomiska krisen grusade dock uppstartsplanerna.

- Det är betydligt trögare att skaffa kunder nu än vad vi kanske trodde i oktober, sa Robert Brink i mars.

Nu har han dock gjort klart med två kunder, Ålandsbanken och United Biscuits, som bland annat säljer och marknadsför Digestive i Sverige.

- Vi har jobbat med försäljning av byrån under våren och nu har de första kunderna kommit in. Det är mer grejer på gång men inget som är klart än, säger Robert Brink.

Bright Media Agency ökade omsättningen till 324 (290) miljoner kronor mellan 2007 och 2008. Rörelseresultatet försämrades från 2,6 miljoner kronor till 2 miljoner kronor jämt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.