Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Bacardi till Agency

Publicerad: 10 April 2012, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Spritjätten Bacardi väljer Agency som pr-byrå i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Agency

Bacardi, som bland annat äger spritmärkena Martini och Grey Goose, anlitade först Agency för ett enskilt uppdrag.

– Vi fick frågan att göra ett litet uppdrag på försök. Bacardi gillade vad vi gjorde och valde att fortsätta samarbetet, säger Agencys vd Niclas Lövkvist till dagensmedia.se.

På kort tid har Agency också tecknat avtal med Göteborgsbolaget Avinode, världsledande på förmedling av chartrade privatflyg, och Malmöbaserade e-learningföretaget Tictac Interactive. Även SF Anytime är nya på kundlistan efter en pitch i början av året.

– Året har börjat bra. Vi sprider våra gracer mellan olika branscher och städer, säger Niclas Lövkvist.

Agency, som har brutet räkenskapsår 1 juli-30 juni, omsatte 19 miljoner kronor 2010/2011, och gjorde en vinst på 5 miljoner kronor.

– Hittills i år går det lite bättre än vid samma period i fjol. Det ser fint ut. 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Agency

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.