Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

B-Reel värvar från DDB

Hon gick nyligen från Farfar till DDB Stockholm. Nu byter den prisbelönta ad:n Jennie Arvenäs jobb igen.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 15 April 2011, 10:40
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:13

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmB-Reel

Art directorn Jennie Arvenäs lämnade Farfar för DDB i början av 2010 – två månader innan byrån skrotades.

Nu har hon värvats av det prisbelönta produktionsbolaget B-Reel, kan dagensmedia.se berätta.

– Det stämmer, säger B-Reels vd Jonas Hedegard.

Han är dock sparsam med detaljer.

– Jag vill inte kommentera detta mer. För oss är teamet viktigare än enskilda kreatörer.

B-Reel utsågs tidigare i år till världens bästa digitala produktionsbolag av den internationella branschbibeln Creativity.

Jennie Arvenäs arbetade på Farfar under större delen av 2000-talet. Hon har varit med om att ta fram kampanjer som vunnit Guld- och samt priser i Eurobest och Epica.

Dagensmedia.se har sökt Jennie Arvenäs.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmB-Reel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.