Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

AWB stärker upp med nya kunder, medarbetare och byråchef

Publicerad: 26 Oktober 2016, 09:37
Uppdaterad: 26 Oktober 2016, 09:41

AWB rekryterar fyra nya medarbetare, inleder samarbeten med fyra nya kunder och får ny byråchef.


Ämnen i artikeln:

AWB

Kommunikationsbyrån AWB  har under hösten inlett samarbete med fyra nya kunder: Paradiset, Neuw Denim, Converse och Velour.

Louise Wallgren som tidigare kommer från reklambyrån Volt går in som ny byråchef. Dessutom rekryterar man fyra nya medarbetare: Olle Lagerqvist, art director, Carl Daag, junior copywriter och de två showroomkoordinatorerna, Sanna Namina Nilsson och Mimmi Arebo.

AWB:s uppdrag för matvarukedjan Paradiset blir att öka synligheten för varumärket genom PR- och varumärkesbyggande aktiviteter.

– AWB har den bredd och spets vi behöver. AWB kan stötta med kommunikationsstrategiska frågor samtidigt som de har koll på vilka som är de viktigaste journalisterna och influencers att arbete med för att fler ska få upp ögonen för Paradiset, säger Johannes Cullberg, grundare och vd på Paradiset, i ett pressmeddelande.

För Neuw, Converse och Velour har vänt sig till byrån för att få hjälp med sin kommunikation. Förutom showroom och löpande PR kommer AWB att agera strategisk och kreativ partner för varumärkena.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.