Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

AWB ökar intäkterna

Publicerad: 17 Augusti 2010, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:42

Uppstickarbyrån AWB ökade intäkterna 2009, och lyckades – nästan - redovisa svarta siffror.


Ämnen i artikeln:

ElectroluxAWBGrolsch

Omsättningen uppgick till 10,5 miljoner kronor förra året, upp från 8,6 miljoner år 2008.

Samtidigt backade rörelseresultatet från 32 000 kronor till en förlust på 191 kronor.

Pr-byrån hade nio anställda förra året, vilket är en färre än vad de hade året före.

AWB är främst inriktade på varumärken inom livsstilssegmentet. På kundlistan finns företag som Nike, Grolsch, Pub och Electrolux.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

ElectroluxAWBGrolsch

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.