Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

AWB ökar intäkterna

Uppstickarbyrån AWB ökade intäkterna 2009, och lyckades – nästan - redovisa svarta siffror.

Martin Schori


Publicerad: 17 Augusti 2010, 10:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:42

Ämnen i artikeln:

ElectroluxAWBGrolsch

Omsättningen uppgick till 10,5 miljoner kronor förra året, upp från 8,6 miljoner år 2008.

Samtidigt backade rörelseresultatet från 32 000 kronor till en förlust på 191 kronor.

Pr-byrån hade nio anställda förra året, vilket är en färre än vad de hade året före.

AWB är främst inriktade på varumärken inom livsstilssegmentet. På kundlistan finns företag som Nike, Grolsch, Pub och Electrolux.

Ämnen i artikeln:

ElectroluxAWBGrolsch

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.