Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Avbryter samarbete med Hitta.se

Publicerad: 24 Augusti 2012, 10:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

UPPDATERAD. Mediebyrån Mediaview avbryter sitt samarbete med Hitta.se.


Ämnen i artikeln:

Hitta.se

Mediaview avbryter samarbetet med Hitta.se på grund av bristande sökordsstatistik. Enligt Mediaview pausar byrån samarbetet tills dess att nya statistikverktyg implementerats.

– Vi företräder ca 1000 kunder över hela landet och det är svårt för oss att rekommendera en tjänst som inte kan redovisa tillfredsställande statistik på en marknad som för övrigt är fullt transparent, säger Mediaviews vd Magnus Hasselteg i ett pressmeddelande.

Joakim Pops är vd på Hitta.se:

– Det stämmer att vi har pausat samarbetet med dem undertiden vi utvecklar ett nytt statistikverktyg. Jag hoppas att vi kan återuppta samarbetet med Mediaview så fort vi är klara. Jag har egentligen bara gott att säga om Mediaview, de är en bra partner, säger han till dagensmedia.se.

Samtidigt vill Joakim Pops framhålla att Hitta.se visst tillhandahåller statistik.

– Vi är Sveriges tredje största sajt och är fortsättningsvis trygga i vår produkt. Vi har också bra statistik men vi har lite olika syn på hur den ska presenteras. Det är därför vi gör det här.

Att ta fram ett nytt statistikverktyg kan ta 2-6 månader enligt Joakim Pops.

– It-projekt har ju en tendens att ta lite tid.

Enligt sina egna uppgifter lägger Mediaview över 10 miljoner om året på medieköp på Hitta.se. Dessa pengar kommer nu att hamna i andra kanaler, exempelvis displayannonsering och tv.

– Totalbeloppet är relativt stort men sett till vår omsättning är det en väldigt liten del. Men det är klart att de är en viktig samarbetspartner.

Mediaview är en del av Marknadsmedia-koncernen. Byrån har cirka 40 anställda och omsätter 50 miljoner kronor.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Hitta.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.