Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

"Att Blondinbella fälldes för smygreklam"

Publicerad: 31 December 2016, 09:00
Uppdaterad: 2 Januari 2017, 13:46

Foto: Janne Naess

JULENKÄT. Daniel Collin, vd på MEC, menar att fällningen visar att influencers som kanal tas på allvar.


Ämnen i artikeln:

Daniel Collin

Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Att Blondinbella fälldes för smygreklam. För att det visar att influencers som "kanal" ska tas på samma allvar som alla andra "kanaler". Det tror jag är bra för alla parter.

Vad är ditt nyårslöfte?

– Minska antal möten med 25 procent.

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– Vi pratar mindre om data och teknik, mer om vad den betyder och kan göra för marknadsföringen. Vi kommer att hänvisa viss typ av utveckling som effekter av Brexit och Trump. Någon byrå kommer att göra ett nummer av att de tackar nej till en pitch på grund av upphandlingskrav som är omöjliga att leverera på.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Daniel Collin

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.