Byråer
Asics väljer Circus Communication
Publicerad: 4 september 2017, 12:39
Uppdaterad: 4 september 2017, 12:45
Circus Communication.
Reklambyrån vann pitchen om att få göra företagets vinterkampanj.
Ämnen i artikeln:
AsicsNär det japanska sportmärket Asics skulle välja byrå för sin kommande vinterkampanj föll valet alltså på Göteborgsbyrån Circus Communication.
Den första delen av kampanjen, som på olika sätt ska uppmuntra till vinterlöpning, släpps enligt ett pressmeddelande inom kort.
– Vi sökte en kreativ byrå med erfarenhet och god strategisk kompetens. Circus Communication stod ut och presenterade den mest nytänkande och innovativa idén för vår vinterkampanj och ett koncept som känns helt rätt för Asics, säger Linn Ekerbring, trade marketing executive på Asics Scandinavia, och fortsätter:
– Från globalt håll får vi till oss många bra kampanjinitiativ och tillsammans med tankar och idéer från Circus tycker jag vi lyckas översätta de initiativen till den lokala marknaden på ett väldigt bra sätt.
Helena Ask, projektledare på Circus Communication, säger i en kommentar:
– Vi är väldigt glada att vara ny samarbetspartners till det globala varumärket och att vi har fått det här förtroendet. Asics har en spännande profil med potential att ta ännu större marknadsandelar, även utanför löparkretsar där de redan är det självklara alternativet.