Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Arvid Nordquist väljer Mindshare och Mediacom

Group M-byråerna Mindshare och Mediacom vinner uppdraget för Arvid Nordquist.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 06 November 2017, 08:06
Uppdaterad: 06 November 2017, 10:25

Ämnen i artikeln:

Arvid NordquistMindshare

Niclas Jensell och Emelie Sandström på Mindshare samt Erica Bertilsson och Ola Liljekvist på Arvid Nordquist. Foto: Talitha Cicon

Mindshare och Mediacom har efter en pitch vunnit uppdraget för Arvid Nordquist. Företaget äger flera varumärken och byrån Mindshare kommer ansvara för Arvid Nordquist Kaffe, Hipp barnmat, Sunmaid, Schär och Bollinger medan Mediacom kommer ansvara för Ariel och Lenor.

– Arvid Nordquist verkar inom extremt konkurrensutsatta segment. Därför vill vi säkerställa att vi jobbar med den partner som har den högsta analytiska kompetensen, har bäst förståelse för vår affär och är kunnigast inom digital strategi. Nu har vi valt en byrå-setup som svarar upp mot det och där vi känner att vi kommer få ett engagerat och erfaret team som vågar utmana och ifrågasätta oss, säger Erica Bertilsson, marknadschef Kaffe på Arvid Nordquist, i ett pressmeddelande.

Niclas Jensell, affärsdirektör på Mindshare är nöjd över uppdraget.

– På Mindshare och MediaCom är vi är superstolta för förtroendet och ser fram emot att genom ett gediget insikts- och strategiarbete hitta nya, adaptiva vägar framåt för Arvid Nordquists spännande varumärken. Vi ska fortsätta att sätta oss in in i deras värld och bli det bästa bollplank de haft, säger han i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Arvid NordquistMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.