Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Arlanda söker reklambyrå

Publicerad: 16 Februari 2016, 10:29
Uppdaterad: 16 Februari 2016, 10:38

Swedavia, som äger tio flygplatser i Sverige, upphandlar reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ArlandaSwedavia

Upphandlingen gäller Swedavias samtliga affärsområden och alla tio flygplatser med inriktning på retail, mat & dryck, B2B, parkering och övrig reklamproduktion inom B2C.

Bakgrunden till upphandlingen är att Swedavia ser ”stora behov av ökad försäljning och kännedom inom Swedavias kommersiella sida”, enligt anbudsförfrågan.

Det innebär att Åkestam Holst kan tappa uppdraget.

Den byrå som vinner uppdraget kan räkna med en uppskattad årsvolym på 4 miljoner kronor.

Swedavia har för avsikt att teckna avtal med en reklambyrå på ett år med möjlighet till förlängning ytterligare ett år vid totalt fyra tillfällen.

Sista dagen att lämna in anbud är den 13 mars.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ArlandaSwedavia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.