Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Arla lämnar fem byråer för BBDO

Publicerad: 3 September 2009, 03:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Arla överger fem byråer och börjar i stället jobba med BBDO London.


BBDO London ska jobba med nästan samtliga Arlas varumärken, skriver Resumé.

De byråer som drabbas är Stenströms Red Cell, som tappar Bregott och Smör men fortsätter jobba med juice-varumärkena, DDB, Forsman & Bodenfors, Ogilvy och Lowe Brindfors.

– Vi har valt en global byrå för att vi ska enas kring samma symboler och varumärken på ett mer konsekvent sätt. Vi behöver jobba rakare och effektivare men också att hitta ett nytt uttryckssätt, säger Arlas marknadsdirektör Helena Donar till Resumé.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.