Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Arla fortsätter med Carat

Publicerad: 27 september 2010, 07:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Carat får behålla mejerijätten efter pitchen mot MEC och Mediacom.


I juni avslöjade Dagens Media att Arla Foods bjudit in sin nuvarande mediebyrå Carat att pitcha mot Mediacom och MEC om mejerijättens medierådgivning. Idag står det klart att Carat får behålla uppdraget.

– Vi har gjort en nogrrann och bra genomlysning som jag tror att både vi och mediebyråerna har lärt sig mycket av. Alla tre gjorde ett otroligt bra jobb men till slut föll valet på Carat, säger Helena Donar, marknadsdirektör på Arla.

Carat har jobbat med Arla i sju år. Förra året spenderade bolaget nära 200 miljoner kronor brutto på investeringar i traditionella medier, enligt Sifo reklammätningar, som än så länge inte redovisar investeringar i digitala medier.

– Det är alltid svårt att behålla ett uppdrag som man har haft så länge. Därför är vi väldigt stolta och glada över att få fortsätta at arbeta med Arla, säger Carats vd Amanda Koutra till Dagensmedia.se.

Arla behåller Carat som mediebyrå på alla europeiska marknader.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev