Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Arbetsmiljöverket söker ny byrå

21 miljoner kronor ligger i potten när Arbetsmiljöverket letar efter en ny kommunikationsbyråpartner.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 19 April 2016, 08:58
Uppdaterad: 19 April 2016, 09:09

Ämnen i artikeln:

Arbetsmiljöverket

I mars lanserade Arbetsmiljöverket kampanjen ”Utmaningen” för att belysa det ökade antalet anmälda arbetssjukdomar och förebygga stress och ohälsa på Sveriges arbetsplatser.

Bakom kampanjen stod kommunikationsbyrån Granath. Nu kan byrån tappa uppdraget då Arbetsmiljöverket inleder en upphandling av reklambyråtjänster inklusive strategiska kommunikationstjänster.

– Vårt nuvarande avtal löper ut inom kort och vi behöver en ny byrå. Vi har förlängt avtalet med Granath så långt det går. Vi har jobbat ihop i fyra år. Extern kommunikation inom vår myndighet är en kärnverksamhet, därför behöver vi en reklambyrå eller kommunikationsbyrå, säger Greta Svensson, kommunikationschef på Arbetsmiljöverket till Dagens Media.

Byrån som myndigheten söker ska ”ha förståelse för den föränderliga kommunikationsvärld som råder” och vilka ”specifika förutsättningar, krav och förväntningar som uppdragsgivare och omvärld har på en statlig myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag”.

Uppdraget omfattar större kampanjer och mindre kommunikationsinsatser liksom medieinköp i samband med informationskampanjer.

Avtalet uppskattas vara värt totalt 21 miljoner kronor och gäller ett år med chans till förlängning upp till tre år vid ett eller flera tillfällen.

Ämnen i artikeln:

Arbetsmiljöverket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.