Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Arbetsgrupp ska bestämma hur Burson Cohn & Wolfe ska styras i Sverige

Publicerad: 1 Mars 2018, 07:11
Uppdaterad: 15 Augusti 2018, 07:28

Martin Sorrell, vd för WPP. Foto: Wikimedia Commons

Arbetsgrupp tillsatt av den globala vd:n Donna Imperato för att bestämma hur den sammanslagna byrån Burson Cohn & Wolfe ska drivas i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Cohn Wolfe

Under onsdagen rapporterade Dagens Media om att pr-byråerna Burson-Marsteller och Cohn & Wolfe ska slås ihop för att skapa den gemensamma byrån Burson Cohn & Wolfe.

– Vårt beslut att slå samman de två byråerna drivs av en starka kompatibla förmågor och kompetens, en kombinerad förmåga att leverera integrerade lösningar över flera sektorer och skalan att kunna konkurrera med världens största kommunikationsbyråer, säger Martin Sorrell, vd för WPP, i ett pressmeddelande om sammanslagningen.

Den nya jättebyrån bildar ett nätverk på över 4000 anställda i 42 länder.

Dagens Media har sökt Helena Olsson och Marta Karlqvist, vd på Burson-Marsteller respektive Cohn & Wolfe, för en kommentar om hur sammanslagningen påverkar byråerna i Sverige. Båda två har dock hänvisat till globala presskontakter istället.

Catherine Sullivan som är presskontakt på Burson-Marsteller, och skriver följande i ett mail till Dagens Media angående frågor om vem som ska leda den nya byrån och hur byråerna kommer att påverkas i Sverige:

– Donna Imperato, vd för Burson Cohn & Wolfe, har skapat en integrerad arbetsgrupp bestående av seniora ledare från båda företagen, som utvärderar båda företagen och kommer att bestämma hur man ska föra samman de bästa delarna av de båda byråerna.

Vem som kommer leda den sammanslagna byrån i Sverige är alltså ännu oklart. På frågan om hur sammanslagningen kommer påverka byråernas befintliga kunder svarar Catherine Sullivan så här:

– Vi är engagerade i att säkerställa en sömlös kontinuitet för affären, kompetens inom kundservice och ser fram emot att våra kunder upplever fördelarna med Burson Cohn & Wolfe inom kort. Burson Cohn & Wolfe erbjuder byråernas kombinerade kunder djupare kompetens inom digital och integrerad kommunikation över flera branscher så väl som i större skala för att möta deras globala affärsbehov.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cohn Wolfe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.